quit

Cum să ai succes în vânzările directe: pasul 3 – păstrarea distribuitorilor

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

quitUn sentiment de exaltare îi cuprinde pe amândoi, sponsor şi nou recrut, în momentul în care cineva îşi dă acordul, pentru prima dată, să se alăture unui business de vânzări directe. Dar probleme încep abia după, când, măcinaţi de temeri, unii renunţă chiar înainte de a primi kitul de start. Cum să-i reţii pe cei recrutaţi? Direct Selling News a dezvăluit câteva secrete ale companiilor de succes.

Strategia nr 1 de păstrare a oamenilor de vânzări: ajută-i pe noii distribuitori să obţină „victorii” cât mai repede

Potrivit unui studiu realizat în 2014 de Asociaţia de Vânzări Directe din SUA, 48% dintre cei chestionaţi au declarat că sunt motivaţi să se alăture unei reţele de perspectiva unui câştig suplimentar pe termen lung, iar 62% – că rămân în vânzările directe din acelaşi motiv. De aceea, multe dintre companii pun accentul, acum, pe motivarea suplimentară, uşurând drumul spre primul comision. Divizia specializată în noi parteneri din cadrul Nerium International, de exemplu, permite intrarea în afaceri repede după achiziţionarea kitului de start sau organizarea unei prime petreceri, în care toţi noii clienţi pot genera comision. Firma oferă bonusuri pentru cei care au atras şase clienţi în primele 30 de zile, pentru a-i motiva suplimentar pe noii oameni de vânzări, considerând că este cel mai bun mod de a-ţi asigura drumul spre succes pe termen lung. Şi cifrele confirmă asta: în cinci ani, Nerium a obţinut mai bine de un miliard de dolari din vânzări directe cumulate.

Isagenix a mers mai departe. Oamenii pot începe să câştige bani încă din prima săptămână, cu un bonus de produse de bun-venit.

Analizându-şi datele de vânzări şi comisioanele, companiile cu success în vânzări directe pot realize că păstrarea distribuitorilor este esenţială. Primul dolar câştigat este important, pentru că demonstrează noului om de vânzări că succesul este posibil.

Strategia nr 2 de păstrare a oamenilor de vânzări: trainingul potrivit la momentul oportun

Momentul în care organizezi primul training pentru noii veniţi în reţea este foarte important pentru fidelizarea acestora. Corporaţiile au training online 24 de ore, şapte zile pe săptămână. Trainingul prin social media are succes în a dezvolta abilităţile de vânzări pe teren ale noilor recruţi, atrage atenţia Victoria Crittenden, profesor la Babson College, care studiază de ani întregi vânzările directe şi s-a concentrat în ultima vreme pe cum folosesc femeile site-urile de socializare pentru vânzări directe, considerând că astfel reintră în cadrul forţei de muncă fără să-şi neglijeze copiii.

Strategia nr 3 de păstrare a oamenilor de vânzări: un mesaj unitar

Utilizarea unei strategii unitare pe toate pieţele şi pe toate platformele este o altă provocare pentru companiile de vânzări directe care vor să crească. Firmele trebuie să se concentreze pe elaborarea unui mesaj care să aibă priză şi să fie accesibil atât pe telefoanele mobile, pe computerele desk, pe reţelele sociale, dar şi în variantă print sau la întâlnirile faţă în faţă. Este important, pentru că clienţii pot să acceseze oricând, orice platformă.

Marketingul omnidirecţional poate să îmbunătăţească felul în care vânzătorii interacţionează cu clienţii lor şi poate furniza noi strategii de vânzări, cred experţii americani.

Strategia nr 4 de păstrare a oamenilor de vânzări: recunoașterile

Oamenii de vânzări directe îşi pun inima şi sufletul în construcţia afacerii lor. A le recunoaşte realizările în toate stadiile parcursului lor antreprenorial şi a-i recompensa pentru fidelitate este rentabil pe termen lung. Atingând jaloanele succesului, aceşti oameni vor fi recunoscători celor care i-au încurajat.

Cele mai eficiente programe sunt cele de avansare în grad, recunoaşterea publică la evenimentele organizate de companie, călătorii de încurajare, prime în bani, recompense şi cadouri – ceasuri, insigne, bijuterii şi alte astfel de articole. Dacă programele de recunoaştere a meritelor sunt bine făcute, ele întăresc legăturile emoţionale între distribuitor şi companie. Un „Mulţumesc” sau un „Bună treabă” sunt importante dacă vin prin recompense sau printr-un apel telefonic al şefului.

Vânzările directe sunt o reţea puternică de distribuţie pentru produse şi servicii de înaltă calitate. De asemenea, oferă celor mai largi categorii de persoane o oportunitate pentru a-şi deschide propria afacere. Dar ceea ce ştim foarte bine este că nu-i uşor – nici pentru companii, nici pentru distribuitori.

Strategiile pe care vi le-am prezentat pot fi determinante, luate împreună sau fiecare în parte, pentru a obţine succesul. 

Sursa: Direct Selling News

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar