Skyscrapers with Digital network communication in Shanghai.

Cum să ai succes în vânzările directe: pasul 1 – atragerea clienţilor

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Skyscrapers with Digital network communication in Shanghai.

Direct Selling News au realizat un ghid pentru a obţine succes în vânzările directe, bazându-se pe opiniile specialiştilor. Pornind de la ideea că vânzările directe reprezintă de fapt o rețea de distribuție, Direct Selling News a publicat  o serie de articole pe tema Cum să ai succes în vânzările directe. Vă invităm să urmăriți o sinteză a acestora și în paginile MLM News.

Strategia nr 1 de atragere a clienţilor: Să oferi calitate

Ca orice reţea de distribuţie, livrarea produselor şi serviciilor în mâinile consumatorului este cea mai importantă măsură a succesului în vânzările directe. Pentru asta, companiile de profil sunt total axate pe calitatea produselor şi serviciilor pe care le oferă. Este ceea ce spune şi Andres Forero, vicepreşedintele National, firmă cu sediul în Florida ale cărei vânzări nete au crescut de la 399 milioane dolari în 2014 la 549 milioane în 2015, ducând compania pe locul 36 în topul global 100 al firmelor de succes, în acest an. „Suntem preocupaţi în permanenţă de calitatea produselor pe care le oferim. Acesta este liantul care ne ţine împreună”, a declarat oficialul companiei care oferă o gamă largă de produse şi servicii, de la telefonie la mobilă.

Strategia nr 2 de atragere a clienţilor: Să comunici valoarea

Să ai un produs de calitate este esenţial, dar este la fel de important să le comunici această valoare potenţialilor clienţi. Aici, serviciul personalizat al unei forţe de vânzări independente adaugă un plus lanţului de valori. „Este vorba de a transmite ideea că produsele disponibile sunt la fel sau mai bune decât ceea ce consumatorul poate să obţină de la o reţea tradiţională de vânzări. Când vânzătorii sapă adânc şi găsesc punctele sensibile ale clienţilor, îi pot ajuta să opteze pentru o soluţie care le va uşura existenţa”, explică Michael Solomon, profesor de marketing la Universitatea St Joseph din Philadelphia. Acest lucru poate fi realizat prin demonstraţii practice cu produsul respectiv sau printr-o folosire strategică a social media, astfel încât produsul dorit să fie plasat în mâinile liderilor de opinie sau ale bloggerilor, care exercită o influenţă asupra comunităţii consumatorilor.

Site-ul web este de multe ori primul sau al doilea loc din care un client poate afla mai multe despre un produs sau despre o companie. Este greu să subliniezi destul importanţa înfiinţării şi menţinerii unui site de calitate, dedicat consumatorului. „Să fii tranparent înseamnă să transmiţi un mesaj pozitiv”, subliniază dr. Brenda Cude, profesor la Universitatea din Georgia.

Un site web eficient trebuie să răspundă la următoarele întrebări:

Cum funcţionează produsul?

Există studii clinice care să certifice rezultatele?

Există o dovadă că rezultatele menţionate sunt corecte?

În plus, limbajul folosit trebuie să fie simplu.

Strategia nr 3 de atragere a clienţilor: Dezvoltă şi recompensează ataşamentul faţă de o marcă

Odată ce clienţii fac primele achiziţii de la un vânzător direct, compania trebuie să îi păstreze, iar acest lucru se poate face prin programe de loialitate, discounturi şi expediţie gratuită, pentru a numi doar câteva tehnici. Astfel, consumatorul se va simţi ca un VIP. „Ne tratăm clienţii ca pe aur”, a declarat Amber Olson Rourke, de la Nerium, companie ce oferă numeroase recompense, inclusiv returnarea produselor în primele trei luni, discount de 10%, livrare gratuită etc. Firma a ajuns pe locul 38 în top 100 mondial 2016.

Strategia nr 4 de atragere a clienţilor: Trasează drumul

Anumite companii care au reuşit în domeniul atragerii clienţilor au găsit soluţia în maxima: „Ceea ce este măsurat este făcut”. Iar una dintre măsurile cele mai importante este rata clienţi per consultant. Cu cât aceasta este mai ridicată, cu atât o firmă de vânzări directe are mai mult succes în atragerea clienţilor.

La compania Isagenix din Arizona, care vinde produse de sănătate şi de wellness, rata este de peste 80 la 20, spune Travis Ogden, preşedintele firmei care a crescut constant din 2014, fiind acum pe locul 22 mondial. El dezvăluie că unul dintre secrete este derularea de programe de fidelizare. Primul aplicat de companie – utilizarea produselor timp de 60 de zile, astfel încât clienţii să se poată convinge de schimbările care au loc în sănătatea lor. Al doilea este provocarea IsaBody, un program de 16 săptămâni în care doritorii formează o comunitate de persoane care încearcă să-şi transforme corpul.

Aceste patru strategii au dat rezultate bune în SUA, în ceea ce priveşte atragerea clienţilor, iar multe companii care le-au aplicat au înregistrat creşteri.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar