Cultura mentoratului – unul din secretele succesului industriei MLM

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Legătura dintre mentorat și succesul MLM-ului este subiectul abordat într-un articol postat pe Forbes.com de Jody Greene, Director de Marketing și co-proprietară a Chic CEO, un site de resurse gratuite pentru femeile care doresc să înceapă o afacere.  Companiile de network marketing implementează diferite programe care au la bază duplicarea cu ajutorul mentorilor, programe care încurajează nu numai succesul personal, ci și al echipei.  Autoarea articolului apreciază companiile MLM pentru modelul de business pe care îl descrie drept „unul dintre cele mai eficiente moduri de a intra în arena antreprenoriatului”.

Iată ce a scris Jody Green în articolul publicat pe Forbes.com:

Am sponsorizat recent un eveniment la o universitate locală cu tema: Femeile și mentoratul. A fost o discuție care a analizat modul în care trei organizații mari diferite au implementat programe de mentorat. Am discutat diferența între a avea un sponsor, ceea ce înseamnă cineva care literalmente vă ajută de-a lungul carierei și un mentor, care vă consiliază și pregătește. A fost frumos să aud că atât de multe organizații au programe de acest gen și o abordare de sus în jos, care ajută la păstrarea angajaților și a bunăstării, precum și la creșterea personală și profesională. După eveniment, m-am întâlnit cu o prietenă la cină și am încercat să-i descriu scopul evenimentului, când ea a spus ceva ce mi-a rămas în minte: Deci, mentoratul în cadrul unei organizații este ca un fel de MLM, nu?

La început, afirmația mi-a dat o stare de confuzie, dar, după un timp, am realizat că mentoratul este unul dintre motivele pentru care modelul de afaceri de tip multi level marketing (MLM) are atât de mult succes. Mentoratul și coaching-ul sunt importante în toate aspectele vieții și, dacă te uiți în jur, la cei mai de succes, pun pariu că 9 din 10 dintre ei au sau au avut un mentor. Întreprinderile de tip marketing pe mai multe niveluri l-au construit chiar în modelul de afaceri. Genial! (Atunci când este utilizat.)

O afacere de tip MLM începe cu un produs sau serviciu pe care o persoană îl vinde, apoi persoana își formează o echipă care vinde produsul sau serviciul respectiv și primește un comision pentru toate vânzările echipei. Ciclul continuă până când există mai multe niveluri de oameni care beneficiază de o vânzare unică. Acest lucru nu numai că atrage oamenii de vânzări din nivelurile superioare să fie mentori pentru cei din nivelurile inferioare, dar dovedește și importanța de a avea pe cineva de la care să înveți, căruia să-i pui întrebări și cineva care este personal dedicat succesului tău. Întrebați pe oricine a avut succes într-o afacere de tip MLM și vă va spune, cel mai probabil, că mentorul a avut un rol major în succesul său. Pe de altă parte, întrebați pe cineva care nu a avut succes și va spune, probabil, că a avut sprijin zero.

Ca antreprenori, ne petrecem o mulțime de timp în construirea afacerii noastre prin obiective de vânzări, de marketing, structură și infrastructură, dar cât timp vom petrece pentru cultura companiei? Este adevărat că MLM-ul este perceput de multe ori cu o conotație negativă, dar stigmatizarea provine din abordare, nu din structurarea afacerii, care s-a dovedit de-a lungul anilor a fi una dintre cele mai eficiente modalități pentru a intra în arena antreprenoriatului. De asemenea, este important să fim în stare să recunoaștem ceea ce este de succes într-un model specific, în scopul creării unei afaceri de succes pe cont propriu. Provocarea este să vă gândiți la aspectele legate de ceea ce face ca modelul MLM  de afaceri să funcționeze și să vă dați seama cum se poate crea o cultură care favorizează creșterea, stabilitatea și motivația. Felicitări MLM-urilor pentru că au stabilit regulile atât de clar!

Sursa: Forbes.com

Foto: Leocronin.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar