În 2014, totalul vânzărilor din industria de profil a ţărilor baltice a crescut cu 2,5%, la peste 102,5 milioane euro (fără TVA). Totodată, numărul persoanelor implicate în vânzări directe a crescut cu 1,5%, atingând peste 128.000.
În Estonia, volumul vânzărilor directe a avut o creştere maximă de 3%, în Lituania 2,5%, iar în Letonia 2%, reprezentând 32,5, 40,4, respectiv 27,5 milioane euro. Din punctul de vedere al persoanelor implicate (consultanţi), numărul lor a crescut în Lituania şi Letonia cu câte 2%, ajungând la 50.000, respectiv 44.000 oameni, iar în Estonia creşterea a fost de 1%, reprezentând peste 34.500 persoane.
„Anul trecut piața de vânzări directe din țările baltice a avut o creștere semnificativă, dacă socotim că potrivit ratei de creștere anuală compozită (CAGR) a ultimilor trei ani, companiile de vânzări directe au avut o creștere medie anuală de peste 9%. Este unul dintre cele mai bune rezultate dintre diversele canale de retail.”
Gintautas Zaleckas, secretar general, Asociaţiile Baltice de Vânzări Directe
Fapte şi cifre
Potrivit Seldia (Asociația europeană de vânzări directe), vânzările totale (fără TVA) ale companiilor de vânzări directe din țările UE s-au ridicat la peste 18,7 miliarde de euro în 2013, iar companiile din domeniu au dat posibilitatea de câștiguri suplimentare în cadrul unor afaceri individuale la peste 5,1 milioane de persoane.
Sursa: baltic-course.com