Rick Goings1

CEO Tupperware explică: De ce crearea de locuri de muncă aşa cum o ştiam noi s-a încheiat

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Rick Goings1„În ultimele cinci decenii, de la sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial până la finalul mileniului, Statele Unite s-au bazat pe companii pentru a crea job-uri şi a dezvolta economia. Totuşi, zilele în care creşterea locurilor de muncă a depăşit sporul populaţiei s-au încheiat. Datele guvernamentale arată că, în decursul anului trecut, creşterea populaţiei SUA a depăşit dezvoltarea job-urilor cu mai bine de un milion.

Sunt mai mulţi factori care au modificat percepţia noastră asupra serviciului, dar două variabile merită atenţia. Prima şi cea mai evidentă este tehnologia. Este clar că slujbele manufacturiere dispar. Mai mult de 4,5 milioane au tras obloanele doar în ultimii 20 de ani. Iar acolo unde noile capacităţi de producţie sunt construite astăzi, ele creează mult mai puţine locuri de muncă decât în trecut, din cauza robotizării şi a automatizării. Este valabil în SUA, dar şi în străinătate. Nu este deloc diferit pentru aşa-numiţii „specialişti”, a căror sarcină constă în a manipula şi a folosi informaţia, precum informaticienii, medicii, farmaciştii, inginerii şi oamenii de ştiinţă. Sistemul de inteligenţă artificială şi analizele Big Data înlocuiesc deja numeroase locuri de muncă deschise după reguli, precum contabili, avocaţi, manageri de nivel mediu şi chiar medici.

Al doilea factor are de-a face cu demografia. Cei din generaţia „Milenară” au intrat pe piaţa muncii, iar aşteptările lor sunt foarte diferite în ceea ce priveşte echilibrul muncă – viaţă. Pentru ei, alegerea carierei nu este bazată pe căutarea angajatorului potrivit, pentru a rămâne acolo cu obstinaţie până la pensie. Ei vor să deţină controlul, să-şi facă treaba lor, să lucreze în propriul ritm.

Cele două tendinţe subminează abordările tradiţionale pntru a aborda probleme precum şomajul şi sărăcia, pentru că accentul pus pe „a crea” şi „a aduce bani acasă” din serviciu devine o metrică depăşită pentru crearea de locuri de muncă.

Trebuie pur şi simplu să dăm reboot la felul în care privim job-ul. Da, economia digitală poate a distrus numeroase locuri de muncă, dar în acelaşi timp a creat oportunităţi incredibile. Obstacolele care v-au împiedicat să fiţi pe cont propriu sunt dărâmate – atât pentru start-ups, cât şi pentru cei care se alătură economiei gig”, scrie Rick Goings, CEO Tupperware, într-un comentariu, în care constată că mulţi americani au acces acum la tehnologiile care pot alimenta economia gig – computere, telefoane mobile, platforme precum Google sau Apple, sau la servicii precum Uber sau Airbnb.

„Nu este un lucru specific doar „Lumii noi”. Pieţele emergente devin digitale cu o viteză extraordinară. Priviţi doar la băncile mobile, unde ţările africane subsahariene deţin aproape jumătate din conturile mobile, înaintea Europei şi a Americii de Nord, care reprezintă sub 10%”, constată Goings, care se întreabă, retoric, care este viitorul job-urilor, şi constată că, deşi s-a vorbit mult despre „gig economy”, multă lume nu înţelege corect termenul gig.

„În economia gig, oamenii îşi fac propriul business, dar, pentru a reuşi, ei trebuie să colaboreze îndeaproape cu ceilalţi – inclusiv cu firmele tradiţionale pentru a furniza valoare şi a genera venituri”, scrie CEO Tupperware, care atrage atenţia că, dacă pentru milenari este un lucru natural,  tranziţia nu este deloc uşoară pentru mulţi dintre cei de 30-50 de ani. A dovedit-o criza economică şi politică din ultimii ani,  aşa că noi, ca societate, trebuie să căutăm soluţii.

„Când slujbele tradiţionale vor dispărea, reacţia instinctivă a politicienilor va fi să investească în educaţie şi formare. Dar aceasta nu poate fi singura soluţie. Vor crea locuri de muncă, dar nu vor pune capăt sărăciei. Mai curând, riscă să întârzie milioane de oameni, în special pe cei care nu au acces la o educaţie formală STEM (Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie, Matematică)”, constată Rick Goings.

Pornind de la experienţa Tupperware, bazată pe microfinanţare, formare şi antrenare, el propune ca, de la aceste elemente de bază, să se construiască punţi pentru oamenii fără venituri. „Acum, 80% dintre firmele noi din SUA dau faliment în primii cinci ani. Totuşi, putem să creştem semnificativ procentul succesului dacă le oferim oamenilor modele verificate, care să-i ajute să-şi construiască propriul business”, consideră CEO Tupperware, care concluzionează: „Sintagma obligatorie „creare de locuri de muncă” nu va eradica sărăcia, ci doar îi va prinde pe oameni într-o capcană fără ieşire. În loc de acest lucru, noi trebuie să le dăm oamenilor uneltele şi cunoştinţele de care au nevoie pentru a scăpa de şeful lor”.

Sursa: Fortune

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar