businessplan

Ce poți face dacă nu ai un plan de afaceri?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4,67 out of 5)
Se încarcă...

businessplanFie că ești doar la începutul unei afaceri mici sau cauți să o reinventezi pe cea existentă, crearea unui plan de afaceri este primul pas spre stabilirea obiectivelor și generarea planului de acțiune. Crearea unui plan de afaceri poate fi copleșitoare, dar vestea bună este că nu ai nevoie de fapt de unul pentru a începe. Următoarele trei sarcini, recomandate într-un articol de Direct Selling Education Foundation, te vor ajuta să îți definești ideile și să îți îndeplinești obiectivele afacerii:

1. Să ai o viziune și un scop în minte. Cum vrei să arate afacerea ta în mod ideal? Ce vei experimenta? Dar clienții? Răspunsul la astfel de întrebări ajută la formarea unei viziuni pentru afacere, care, la rândul său, îți va permite să stabilești obiectivele specifice pentru a îndeplini acea viziune. Chiar dacă nu poți să definești detaliile specifice chiar acum, o viziune și un obiectiv în minte îți vor oferi un punct de focalizare și motivație pentru a continua. De asemenea, viziunea trebuie să fie descrisă și celorlalți pe care dorești să îi implici în afacerea ta. Astfel încât, ia o pauză să îți dai seama ce fel vrei să fie această afacere, ca să poți lucra la a o face în realitate.

2. Concentrează-te pe oameni prin networking și construiește o echipă bună. Nu uita că, mai presus de toate, o afacere de succes este construită cu muncă, inteligență și persoane creative. Înconjoară-te cu oameni buni prin crearea de rețele. Atunci când interacționezi cu ceilalți, nu ezita să pui întrebări cu privire la propria lor experiență în lansarea unei afaceri. Nu numai că vei aduna idei, dar vei începe să construiești relații profesionale care se vor dovedi esențiale pentru succesul tău. Lucrează pentru a aduna o echipă de oameni care împărtășesc obiectivele și ambițiile tale. Colaborarea cu alții este un mod foarte eficient de a-ți atinge obiectivele.

3. Construiește din impuls, dar nu te concentra pe perfecțiune. Nu te lăsa prins în asigurarea că totul este făcut perfect, cel puțin nu imediat. Inițierea impulsului în atingerea obiectivelor este mult mai important în acest stadiu al jocului. Acesta este momentul în care îți vei forma obiceiuri bune de muncă, cum ar fi stabilirea unui program consistent, crearea de agende zilnice și urmarea lor în mod constant, cerând de la alții  idei și asistență. Cel mai bun mod de a învăța cum să faci ceva este făcându-l, deci treci la treabă și acționează. Pe parcurs se vor regla și detaliile.

Specificul unui plan de afaceri, cum ar fi sarcinile, termenele și finanțele sunt, cu siguranță, un prim pas important pentru orice pornire. Cu toate acestea, prin crearea unei viziuni, concentrarea pe oameni și construirea impulsului, poți fi la fel de bine pe calea cea bună de lansare a afacerii tale, înainte de a te îngropa în detaliile unui plan oficial de afaceri.

Sursa: DSEF

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar