Size-of-a-Blowfish

Încă o dovadă că atunci când nu știi ceva e mai bine să vorbești ca peștele – de Cristina Bărănescu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Size-of-a-BlowfishMă simt obligată să ridic din nou mănușa și să scriu acest articol în urma unei provocări lansate indirect de Europe Business Network Institute (IEBN), care a publicat un material cu titlul: Principalele DIFERENȚE între business networking și network marketing.

Doamnelor, domnilor de la IEBN, aș avea foarte multe de spus, dar mă rezum la câteva aspecte, desigur, pe baza afirmațiilor dumneavoastră.

În materialul menționat, spuneți că: „Renumaratia in cadrul sistemelor Network Marketing este in mare parte in sistem piramidal, adica, oricine adera la acest sistem pentru dezvoltarea unei companii, cei care m-au invitat vor fi renumerati pentru asta in cota parte. Pe cata vreme in Business Networking, atunci cand un antreprenor te invita la un eveniment / intalnire, o face pentru a te cunoaste mai bine si vice-versa si pentru a te prezenta altor oameni interesanti din DOMENII de actititate diferite, uneori chiar conexe cu al tau.” Despre așa-numitul sistem piramidal nici nu mai pomenesc, sunt de părere că este o obiecție perimată și oamenii cu un minim de educație financiară înțeleg că banii din network marketing reprezintă echivalentul bugetului de marketing și reclamă al oricărei companii din sistem clasic. În ceea ce privește relația dintre partenerii din MLM, aceasta este una câștig – câștig și vă putem recomanda niște cărți care dezvoltă acest subiect. Credeam însă că și în business networkingul dvs. este valabil același lucru și aici este marea mea nelămurire: dacă nu este așa, ce înțelegeți prin parteneriat și care este relația dintre asociații dvs.?

Răspunsul la această întrebare pare să vină în paragraful următor: „Altruismul sta la baza dezvoltarii unei retele personale puternice, a Business Networking-ului, pe cata vreme in Network marketing NU. In network marketing exista o agresivitate determinata de target-ele impuse de cineva mai sus in ierarhie sau chiar de persoana in cauza.” Spun pare, deoarece atunci când aud despre altruism în networking, să îmi fie cu iertare, dar primul cuvânt care îmi vine în minte este ipocrizia, ca să nu folosesc expresia kinestezică bull sh..t, pentru că participanții se implică într-o astfel de activitate  pentru un schimb de contacte sau recomandări și informații. Poate mai mult altruism implică munca cu oamenii, pe care îi ajuți să crească, ceea ce se întâmplă în network marketing. Și dacă tot a venit vorba, vreau să mai aduc în discuție un mit – mitul omului adus în rețeaua MLM ca tu să stai. Ei bine, din păcate pentru dvs. am o veste proastă: înainte ca ceea ce face omul respectiv să îți aducă ție venituri pasive, va trebui să investești muncă, timp și mentorat în el. În ceea ce privește agresivitatea, da, așa este, unii mlm-iști sunt agresivi. Tot ce se poate, dar nu toți și nu din cauza target-urilor (nu îți impune nimeni nimic, e businessul tău, iar, dacă ți se  impune, cere un sfat, pentru că ceva nu funcționează cum trebuie).

Am să mă opresc cu analiza pe text, pentru că una dintre primele afirmații din material – „Business networking-ul este modalitatea de promovare prin sistem relational INSA a propriului meu serviciu sau produs si mai ales a dezvoltarii Brand-ului meu personal!!!! Nu a altora, nu a unei singure companii mama!„- arată că informațiile pe care le dețineți despre network marketing sunt limitate. Asta deoarece în network marketing persoana care dezvoltă o astfel de afacere lucrează cu brandul personal. Atât de mult încât devine uneori un brand internațional, o adevărată legendă în network marketing sau creatoare de școală de dezvoltare personală. Poate acum înțelegeți de ce MLM News, vocea noastră, ca să vorbim în aceiași termeni, nu poate accepta ca V.O.C.E.A. business networkingului dvs.  să pună, în necunoștință de cauză, o etichetă pe industria de network marketing.

Dincolo de faptul că aruncați cu noroi în ceva ce se vede că nu vă este cunoscut, întrebarea mea este de ce e nevoie să clădiți ceva arătându-i cu degetul pe ceilalți, deoarece nemânjiți nu scapă nici confrații practicanți de networking, nu doar cei implicați în MLM (care, fie vorba între noi, muncesc și nu sunt puțini, sunt câteva sute de mii). Pe prima pagină scrie „noi chiar facem business networking”. Cu alte cuvinte toți ceilalți care au început să facă această activitate înaintea dvs. o fac cel puțin… prost, dacă nu deloc.  Situația dvs. este descrisă foarte bine de un lider de top din industria de network marketing, care spune așa: poți avea cea mai înaltă clădire din oraș în două moduri, fie dărâmi clădirile înalte din jur, fie construiești tu o clădire mai înaltă decât cele existente deja. Sugestia mea este să alegeți a doua variantă pentru că se potrivește mai bine cu valorile pe care vi le-ați ales (Viziune, Onestitate, Credibilitate, Etică, Altruism).

Și ca să încheiem într-o atmosferă prietenoasă, vă invităm să urmăriți un clip cu niște voci simpatice și irezistibile:

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar