FOTO BUSINESS CHALLENGE

Business Challenge: “Şcolile ar trebui să aibă catedre puternice de antreprenoriat”

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

FOTO BUSINESS CHALLENGE

BusinessMark a organizat, pe 16 octombrie 2014 , conferința „Business Challege. Dinamizarea sectorului IMM-urilor și provocările antreprenoriatului”, Hotel InterContinental din București. Evenimentul a dezbătut teme legate de: strategii guvernamentale și programe de susținere și dezvoltare a sectorului IMM-urilor, încurajarea investițiilor, obstacole în crearea unui mediu antreprenorial puternic în România, schimbarea culturii și îmbunătățirea educației antreprenoriale.

Prima sesiune de discuții s-a axat pe tema “Dinamizarea sectorului IMM-urilor”, iar vorbitorii au fost: Ana-Maria Borcea, şef serviciu implementare proiecte si programe pentru IMM-uri, în cadrul Departamentului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism, Ramona Ivan, Director, Direcția Relații Externe și Finanțări Structurale, CEC Bank, Sergiu Neguț, Managing Partner, Mindit Consulting, Growth Specialist, Cristian Pârvan, Secretar General, AOAR, Oana Stoenescu, Sales Director, GarantiLeasing și Gabriel Sincu, Executive Director, Tax Advisory Services, EY România.

”Toți avem produse frumoase (n.red.: băncile), dar cred că este foarte important să înțelegem afacerile clienților noștri. Cu alte cuvinte, să stăm mai bine la capitolul consultanță. La CEC, avem birouri de consultanță și poate este prea mult spus „consultanţă”pentru că aceasta se plătește. Discutăm cu clientul pentru a afla de ce anume are nevoie. Am observat că dacă susținem IMM-uri acestea se pot transforma în clienți corporate, clienți ceva mai mari”, a declarat Ramona Ivan, Director, Direcția Relații Externe și Finanțări Structurale, CEC Bank.

Potrivit acesteia, interesul băncii este concentrat în prezent pe: IMM, agricultură și administrații publice locale.

”Un business angel se uită la produs, piață și oportunități. Piața în care investesc trebuie să fie suficient de mare pentru a crede că prin eforturile mele și ale echipei pot face suficienți bani care să justifice investiția. Apoi oamenii trebuie să aibă suficientă experiență pentru a nu face niște greșeli elementare și pentru a nu renunța peste 6 luni dezamăgiți fiind. De asemenea, trebuie să avem o chimie bună. În al patrulea rând, îmi imaginez cine este persoana care peste doi ani, după ce afacerea a crescut, o să cumpere acțiuni la compania asta”, a afirmat Sergiu Neguț, Managing Partner, Mindit Consulting, Growth Specialist.

Sergiu Neguț este interesat de asemenea, în calitate de business angel, de elementele inovative și de cele puternice de diferențiere.

”Societatea românească nu poate fi dusă inainte fără finanțare. Problema finanțării persistă, dar până acolo avem nevoie de capacitatea de a propune afaceri foarte concrete. Industria crește dar crește sub formă de lohn generalizat cu toate avantajele și dezavantajele acestui sistem. România mai poate să crească, dar nu prin fabrici și uzine, ci prin servicii. Asta trebuie să fie ținta noastră”, este de părere Cristian Pârvan, Secretar General, AOAR.

”Avem în prezent în derulare multiple programe pentru stimularea IMM-urilor. Beneficiarii noștri ajung să semneze un contract cu Departamentul după ce depun un plan de afaceri pe site-ul nostru. Au însă obligația de a menține proiectul pentru cel puțin 3 ani de zile”, a declarat Ana-Maria Borcea, şef serviciu implementare proiecte si programe pentru IMM-uri.

Potrivit acesteia, persoanele interesate de sprijinul oferit de Departamentului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism pot găsi toate informațiile necesare pe site-ul http://www.aippimm.ro.

”În primul semestru am avut creștere economică, dar ce putem face pentru a crește în continuare? Este important să susținem antreprenorii români să-și dezvolte afacerea. Statul este preocupat să aducă bani, dar trebuie să reducă birocrația, taxele și impozitele. Deja s-au făcut niște pași în acest sens. Marii jucători din economie, multinaționalele, pot juca un rol important, asigurând contracte pentru IMM-uri. Marii jucători pot oferi de asemenea know how-ul lor. Trebuie să ne inspirăm din procedurile lor. Trebuie să învățăm din tot ceea ce oferă”, a declarat Oana Stoenescu, Sales Director, Garanti Leasing.

Garanti Leasing are o experiență de peste 15 ani în domeniu.

”Printre beneficiile fiscale ale holding-ului se numără: scutirea de la plata impozitului pe dividende și scutirea de la plata impozitului pe câștigurile din înstrăinare a participațiilor, dacă beneficiarul deține minim 10% din capital pe o perioadă neîntreruptă de 1 an la data realizării venitului”, a explicat Gabriel Sincu, Executive Director, Tax Advisory Services, EY România.

Potrivit acestuia, regulile se aplică și firmelor înregistrate în alte state cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri.

Cea de-a doua sesiune s-a concentrat pe tema “Provocările antreprenoriatului”, iar vorbitorii participanţi au fost: Eugen Teodorovici Ministrul Fondurilor Europene, Orlando Szasz, Fondator, Renania, Dragoș Petrescu, Proprietar, Trotter Prim – Citty Grill, Citty Cafe, Trattoria Buongiorno, Hanu’ Berarilor și Caru’ cu Bere, Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România, Daniela Marin, National Program Manager, EBRD Small Business Support (SBS) România, Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare – BERD, Alexandru Lăpușan, CEO & Founding Partner, Zitec şi Tony Romani, Manager, Mergers & Acquisitions, Transaction Advisory Services, EY România.

“Vom închide anul cu facturi trimise la Bruxelles în valoare de peste 3,5 miliarde euro. Anul trecut cifra a fost de 2,8 miliarde de euro, cifră care a generat o creștere în PIB de de 2%. Evident, în acest an creșterea generată în PIB va fi mai mare”, a declarat Eugen Teodorovici Ministrul Fondurilor Europene.

Acesta a subliniat importanţa cheltuirii eficiente a banilor europeni în economie.

”Antreprenoriatul nu este un sport de masă având în vedere că de succes ajung numai 2% dintre cei implicați. Antreprenoriatul este pentru aceia care cad de trei ori si se ridică de patru”, a declarat Orlando Szasz, Fondator, Renania.

“Avem nevoie de sprijinul Guvernului care ar trebui să se implice mai mult pe partea de educației. Antreprenorii nu știu cum să creeze o afacere, cum să se prezinte unui business angel, cum să creeze un parteneriat cu o bancă. Mi-aș dori să văd școli private mai multe, care să aibă o catedră de antreprenoriat puternică.  Şi la stat aș vrea să văd catedre de antreprenoriat pentru ca tinerii să nu mai pornească așa buimaci cum am început noi. Să nu mai facă aceleași greșeli.”, a afirmat Dragoș Petrescu, Proprietar, Trotter Prim – Citty Grill, Citty Cafe, Trattoria Buongiorno, Hanu’ Berarilor și Caru’ cu Bere.

Dragoș Petrescu  a atras atenţia asupra faptului că în România nu avem family business.

“În Austria sunt afaceri de familie care au ajuns până la 12 generații. Asta înseamnă know how de transferat către țări ca România unde antreprenoriatul este la început. Atunci venim cu povești de succes, facem un barometru al antreprenoriatului de 3 ani în România pentru a aduce o parte din acest know how aici”, a declarat Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România.

A doua ediţie a studiului EY “Accesul antreprenorilor români la finanţare” analizează percepţiile a 125 antreprenori asupra mediului de finanţare din România. 56% din aceştia deţin companii cu o cifră de afaceri mai mică de 1 milion EUR, 23% cu o cifră de afaceri între 1-15 milioane EUR şi 21% peste 15 milioane EUR.

“Față de anul 2003 când mi-am pornit afacerea, acum există un mai mare acces la informație. Totuşi, statul trebuie să creeze mecanisme pentru a înlesni activitatea antreprenorilor”, a afirmat Alexandru Lăpușan, CEO & Founding Partner, Zitec.

72% dintre companiile beneficiare ale BERD au înregistrat o creştere a cifrei de afaceri, în medie cu 26%, 12% dintre companiile beneficiare au accesat finanţare externă în valoare totală de 17,3 milioane de euro, 62% dintre companiile beneficiare au înregistrat o creştere a productivităţii, în medie cu 8%.

“BERD este în România din 1991, iar principalul obiectiv este dezvoltarea sectorului privat. BERD acordă finanţare companiilor româneşti direct şi prin intermediul băncilor locale. De asemenea, facilitează accesul IMM-urilor la consultanţă în afaceri prin Small Business Suppor”, a declarat Daniela Marin, National Program Manager, EBRD Small Business Support (SBS) România, Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare – BERD.

Tony Romani, Manager, Mergers & Acquisitions, Transaction Advisory Services, EY România, a vorbit despre exit-uri.

“Fac 70 de exit-uri pe săptămână si sunt foarte multe de spus. Cum să o faci profitabil? Răspunsul este: pregătește-te! Va invit la o serie de workshopuri pe care le organizăm gratuit pentru antreprenorii de succes și de potențial succes despre exit. În ceea ce privește tinerii, ar trebui să îi învățăm să învețe să muncească înainte să fie antreprenori”, a declarat Tony Romani.

Printre temele de discuție abordate s-au numărat:

  • Obstacole în crearea unui mediu antreprenorial puternic în România
  • Schimbarea culturii și îmbunătățirea educației antreprenoriale – promovarea  și încurajarea antreprenoriatului, creșterea toleranței pentru eșecul în afaceri, mentorat, networking, acces la modele, incubatoare de afaceri
  • Soluții de creștere a accesului la finanțare pentru antreprenori

“Business Challenge. Dinamizarea sectorului IMM-urilor și provocările antreprenoriatului” a fost organizat cu sprijinul Departamentului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism, ARB si European Bank. Partener oficial : Garanti Leasing. Partenerii evenimentului au fost: Garanti Leasing, CEC Bank, Romanian Software şi EY.

Evenimentul i-a avut ca parteneri media pe : Money Channel, MLM News, Limonade, Profit360, Catalog-cursuri.ro, Jurnaluldeafaceri.ro, Promoafaceri.ro, Calendarevenimente.ro, TV City, Brand Report, Learn & Go, Efin, Business Woman, Business 24, Ziare.com, Akcees, Indaco şi Legestart.ro, Learnandgo, 4Career, Study4career, Startups, Start&Grow, Market Watch.

Despre BusinessMark.

BusinessMark este o companie care oferă servicii integrate de B2B, oferind clienţilor săi  modele de dezvoltare complexe, conectându-i în mod direct cu mediul de afaceri şi creând oportunităţi de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark își propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare. Vezi aici mai multe informaţii.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar