Vinuri

BBC: Bei vin si castigi? Ultima tendinta de petrecere la domiciliu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Vinuri

La o parte, Avon şi Pampered Chef! Vinul este ultima scuză să dai o petrecere, să vinzi lucruri la prieteni şi vecini – şi să câştigi ceva bani, scrie bbc.com.

„Am încercat să vând cosmetice şi produse de nutriţie, dar fără succes”, spune Diane Nozik, 35 de ani, mamă a doi copii, măritată cu un matelot în Marina SUA. Şi atunci, Nozik a avut o sclipire de inspiraţie după ce soţul ei a dus-o la o degustare de vinuri „şi mi-au plăcut mult.”

Şi, pentru că oricum voia să facă ceva bani în plus, fără necazurile stocării de cutii sau produse, Nozik a găsit soluţia perfectă.

Diane Nozik_vinuri

„Ce am vrut la început a fost doar un produs. Nu voiam să am o listă întreagă. Nu am vrut să fac distribuţie. Nu am vrut să am de-a face cu cecuri fără acoperire,” spune Nozik, care acum câştigă o sumă cu şase cifre din munca ei la WineShop at Home. „Am vrut doar ceva să placă lumii. Care să fie drăguţ. Care să fie consumabil. Şi asta constituie o degustare de vinuri. Este o petrecere.”

Cum funcţionează

Nozik nu este singură în entuziasmul ei. În lume, oamenii sesizează oportunitatea de a lucra în domeniul vinului prin intermediul a ceea ce se cheamă vânzare directă. La fel ca un reprezentant Avon, care vine la domiciliul clientului ca să-i arate cosmetice, să le încerce şi să le vândă, reprezentanţii care manipulează vinuri direct la consumator sosesc cu cinci sau şase sticle pentru o degustare. Pentru a se conforma diverselor legi, reprezentanţii nu vând realmente vinurile. Ei preiau comenzi, pe care le trimit la companie, care operează facturarea şi transportul vinurilor.

Companiile din domeniul vinului din SUA cu programe de vânzări directe sunt, printre altele, WineShop at Home, Boisset Wine Living and Traveling Vineyard. Noii distribuitori plătesc o taxă o singură dată – între 49 şi 149 de dolari – şi, în schimb, producătorii de vin le trimit un set de pahare, câteva cuvinte despre vinuri, ajută la crearea unui site şi a unei afaceri la domiciliu şi, în funcţie de pachetul ales, până la şase sticle de vin pentru prima degustare.

Cele mai multe persoane dintre cele 16,8 milioane care se ocupă de vânzări directe în SUA sunt femei care încearcă să câştige ceva bani suplimentari după propriul lor program de lucru, potrivit Direct Selling Association (DSA).

În Europa, în schimb, „afacerea vinului este lumea bărbaţilor”, spune purtătorul de cuvânt al WIV, Sandra Beck. WIV are un personal de aproximativ 2.000 de oameni de vânzări directe în Europa, iar acei consultanţi în vinuri nu plătesc nicio taxă.

Indiferent unde lucrează acei consultanţi, câştigul lor este pe bază de comision. Comisioanele au valori între 15 şi 40%, în funcţie de volumul de vin vândut într-o lună. Preţurile vinurilor variază între 14,50 dolari/sticlă până la 200 dolari/sticlă, depinde de companie. Fiecare companie are o vânzare medie lunară uşor diferită. În medie, o degustare generează 500 dolari vânzare pentru Traveling Vineyard, 600 dolari vânzare pentru Boisset Wine Living şi 500 dolari vânzare pentru WineShop at Home. În funcţie de totalul de la sfârşitul lunii, consultantul în vinuri poate câştiga aproximativ 75 de dolari pentru fiecare degustare.

Circa 70% din cei din vânzări directe din SUA muncesc 15 ore pe săptămână sau mai puţin, potrivit studiului Harris Poll din 2014 pentru Direct Selling News. Studiul, realizat pe 3.549 de persoane, arată că venitul anual mediu pentru un vânzător a fost de aproximativ 6.200 de dolari. 40% le-au spus cercetătorilor că muncesc pentru a-şi suplimenta veniturile, iar 23% au declarat că vor să-şi plătească ratele.

Afacerea este simplă, dar nu şi uşoară

Cu certitudine, vânzarea nu este pentru oricine. Mai întâi, timpul petrecut la domiciliul unui client şi organizarea unei degustări de vinuri de trei ore poate să genereze un profit de numai câţiva dolari, menționează bbc.com. Un alt dezavantaj este că cei mai mulţi consultanţi lucrează doar part-time, nu angajaţi full-time.  „Avem oameni care intră în afacere numai pentru o anumită perioadă. Ei se întorc în timpul concediilor,” spune Jane Creed, CEO WineShop at Home. „Oamenii intră şi ies din afacere tot timpul.”

Sursa: bbc.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar