network-marketing

Adevarata problemă cu network marketing-ul și MLM-ul

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Se încarcă...

O analiză a expertului în antreprenoriat Scott Allen

network-marketingNu conteneşte să mă uimească vederile extrem de polarizate pe tema network marketingului şi MLM-ului. Unii sunt pasionaţi la extrem, ba există chiar autori de mare calibru ca Robert Allen, Mark Victor Hansen sau Robert Kiyosaki care lucrează în domeniu şi îl susţin. Şi totuşi, în unele cercuri, ai putea mai bine să te declari lepros decât că lucrezi în network marketing. – scrie Scot Allen într-un material publicat de Entrepreneurs.com.

Şi atunci, care este problema cu MLM-ul şi network marketing-ul?

Să fie structura piramidală? Dar nu poţi să faci un caz din structura în straturi a planului de compensare pentru că orice organizaţie de vânzări de mare anvergură are aşa ceva. Oamenii de vânzări iau comisioane, managerii de vânzări iau prime şi bonusuri pe deasupra, directorii de vânzări mai presus, iar vicepreşedinţii mai sus de directori – arată expertul.

Sau să fie faptul că trebuie să plăteşti ca să participi în sistem? Dar nu poate fi asta problema, de vreme ce este modelul oricărui sistem standard de franciză. Şi vă pot asigura, taxa de franciză la orice franciză tradiţională face să pară minuscul costul înscrierii într-un program MLM, prin comparaţie – continuă Scott Allen, demolând și această obiecție.

Acum, sigur, există piramide ilegale, sau schemele „Ponzi”. Acolo banii se fac din înscrierea altor persoane, fiind livrate foarte puţine produse sau niciunul. Dar în ciuda oricăror percepţii pe care le pot avea oamenii, adevărul este că Amway, Excel, Maleleuca, PrePaid Legal, USANA şi multe alte companii au făcut milioane și milioane de dolari vânzănd produse la clienţi mulţumiţi. Așa că e posibil să fie o problemă de percepție aici, dar dacă este așa, percepția nu este conformă cu realitatea.

Care este baza proastei reputații a MLM-ului totuși? Iată concluzia articolului publicat de Entrepreneur.com:

Adevărata problemă cu MLM nu este MLM însuşi, ci unii dintre oamenii pe care îi atrage. Network marketingul este doar un model de business şi se bazează pe „microfrancize”. Partea bună este că are un cost foarte mic de intrare, cu un potenţial de câştiguri excepţional, şi există oameni care ajung acolo.

Dar aceleaşi lucruri care îl fac atractiv îl fac pentru mulţi care NU sunt cu adevărat calificaţi sau pregătiţi pentru a deveni deţinători de afacere. Caracteristicile de bază ale MLM-ului îl fac atractiv pentru persoane care:

  • Nu s-au descurcat în afacerea lor clasică sau în profesie şi au ceva bănuţi de investit
  • Nu au o experienţă prealabilă în a derula o afacere
  • Nu au experienţă în vânzări
  • Au puţină experienţă sau deloc în dezvoltarea relaţiilor de afaceri altele decât angajator/angajat/coleg de serviciu.
  • Nu sunt mulţumiţi cu nivelul actual de câştig
  • Au aşteptări nerealiste cu privire la cantitatea de muncă necesară comparativ cu veniturile realizate

Nu mă înţelegeţi greşit! Nu spun că ceva nu este în regulă cu aceste lucruri sau că astfel sunt descrişi majoritatea celor din network marketing, numai că descriu un număr disproporţionat de oameni din industrie şi că multor dintre ei nu le pasă.

Drept consecinţă, mulţi din network marketing ajung să:

  • Supravândă oportunitatea
  • Discute în mod nepotrivit afacerea în situaţii sociale
  • Pară disperaţi
  • Fie supercalaţi pe noi prospecţi şi să neglijeze, din această cauză, clienţii existenţi
  • Fie ori inexacţi, ori amăgitori atunci când vorbesc despre afacerea lor

Din nou, sigur că nu spun că astfel sunt majoritatea celor din network marketing, dar sunt destui aşa pentru a afecta reputaţia celorlalţi. Ca să judeci pe cineva aprioric bazat pe o minoritate dintr-un grup este îngrozitor de nedrept, dar trebuie să înţelegem că multe prejudecăţi au ceva temei în realitate, fie ea şi distorsionată.

MLM profiŞi atunci care este soluţia?

Există prima dată pentru orice. Iar network marketing/MLM este o bună oportunitate pentru ca oamenii să aibă prima lor afacere, primul lor rol în vânzări etc. Ce vreau să spun este: luaţi-o drept ceea ce este – este o afacere, iar voi sunteţi deţinători de afacere. Şi dacă nu aţi mai deţinut o afacere până acum, dacă nu aţi mai făcut vânzări, dacă nu aţi mai dezvoltat o reţea vreodată, trebuie să învăţaţi cum să faceţi asta, nu numai de la experţii în domeniu, ci de la experţii consacraţi în acel domeniu.

Cei din network marketing care sunt serioşi în a-şi construi o afacere ar trebui să citească şi să înveţe despre fundamentele afacerilor, ultimele tehnici de vânzare şi marketing, strategii de networking şi de dezvoltare de afacere etc., nu numai să schimbe sfaturi în întâlnirea săptămânală sau lunară de echipă. Acţionaţi ca un mic proprietar de afacere şi oamenii vă vor trata ca atare.

Sursa: entrepreneurs.about.com/

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar