social-media-1233873_1280

2016 este anul comerţului din rețelele de socializare

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

social-media-1233873_1280Industria e-commerce a fost doar în creştere în ultimii cinci ani şi am putea adăuga că a avut o rată rapidă. Anul trecut s-a văzut nu doar o creştere în vânzările e-commerce, dar şi o sporire a vânzărilor care vin prin reţelele de socializare. Potrivit unui articol Social Media Explorer, „5 sfaturi pentru a profita de boomul comerţului social 2016”, „din totalul vânzărilor e-commerce la nivel mondial, mai mult de 30 de miliarde au fost generate direct din diferite reţele sociale”, în 2015. Aceasta este o creştere de „10 miliarde faţă de 2014 şi de mai bine de 25 de miliarde faţă de 2011”.

Aşadar, dacă o afacere mică, un brand important de vânzare cu amănuntul sau un antreprenor aflat la început au nevoie de orice pentru a vinde pentru prima dată printr-un magazin online, cei care îşi doresc să intre în acţiune vor avea nevoie să menţină o abordare diversificată, care include toate reţelele sociale mari.

E-commerce în interiorul platformelor sociale: Noile „butoane cumpără”

Social media se dovedeşte încă a fi unul dintre cele mai bune moduri pentru a impulsiona vânzările online pentru afacerea dumneavoastră de e-commerce. Unul dintre cele mai importante procedee la care liderii din industria social media s-au adaptat mai bine pentru e-commerce a fost să încorporeze „butoanele cumpără” pe platforme. Acest lucru a permis platformelor sociale să nu mai funcţioneze pur şi simplu ca un magazin orientat să promoveze reclame şi să sifoneze trafic către siteurile comerciale, ci să convertească cumpărătorii online direct spre aceste platforme, schimbând peisajul e-commerce.

  1. Facebook

Motivat de dorinţa de a oferi experienţe mai bune pentru utilizatorii de e-commerce, Facebook a investit mult în optimizarea pentru mobil şi dezvoltarea în continuare a secţiunii Facebook Advertisements. Acum, traficul care vine prin Facebook se va referi la „pagini pentru mobil gata”, înainte de a fi redirecţionat către site-ul real de comerţ de pe care se poate face achiziţia. Acest lucru evită problema multor siteuri de e-commerce, care nu sunt bine optimizate pentru mobil. Facebook acţionează ca intermediator, asigurându-se că acei clienţi de e-commerce au parte de o experienţă mai bună de cumpărături de pe mobil. Pe lângă această ofertă, Facebook a lansat, de asemenea, un tab „magazin” care poate fi folosit pentru a cumpăra direct în aplicaţie. Se pare că ei sunt gata să se mute dincolo de vânzările Facebook Ads şi acum vor vinde spaţii de magazine.

  1. Instagram

De asemenea, Instagram a pus la punct mai multe anunţuri multi-produse şi a inclus butonul „Cumpără acum”. Tranzacţiile făcute prin intermediul acestui buton încă duc la site-ul vânzătorului, aşa că Instagram este un generator de trafic pentru site-urile de vânzări; pe de altă parte, pagina de plăţi se deschide de fapt în Instagram. Utilizatorul este direcţionat către site-ul de vânzări, dar după cumpărare este readus la aplicaţie. Acest lucru le permite utilizatorilor să completeze întregul proces de cumpărare prin aplicaţie, fără să fie nevoiţi să caute ei înşişi magazinele online.

  1. Twitter

Twitter a mers într-o direcţie diferită, făcând parteneriat cu soluţiile de plată Stripe, ceea ce le permite utilizatorilor să cumpere direct de pe platforma de tweets-uri, fără a fi nevoiţi să acceseze deloc site-ul magazinului. Ideea din spatele acestei opţiuni este să fie încurajată conversia directă în aplicaţii şi pe mobil, unde de obicei e-cumpărătorii ezită să completeze tranzacţiile. Această unică platformă ia măsuri suplimentare care ar putea costa conversia.

  1. Pinterest

În mod similar, butonul Pinterest “Cumpără” permite clienţilor online să achiziţioneze direct în interiorul platormei Pinterest. Văzând succesul rapid, crescând de la 30 de milioane de cumpărători la 60 în doar câteva luni, în mod inteligent, Pinterest a decis să extindă programul pentru butonul cumpără, încercând să crească şi mai mult vânzările pe platformă.

  1. YouTube

 YouTube a introdus un nou element în anunţuri, în 2015, afişând sub video box produsele care sunt fizic în reclama care tocmai este vizionată. De asemenea, a implementat un buton „Cumpără acum”, pentru a le permite privitorilor să se ducă direct la acele articole de pe paginile vânzătorilor. În ciuda posibilităţii de a sări peste anunţurile de pe YouTube după cinci secunde, acest obiectiv, o abordare vizuală a reclamei cu un public captiv, dă deja rezultate excepționale.

Recomandări e-commerce de pe platformele sociale

Totuşi, Andrew Meola de la Business Insider susţine cu îndrăzneală că milenialii nu cumpără prin intermediul social media. Cu toate acestea, chiar dacă ce spune Meola este adevărat, acest lucru nu înseamnă că social media nu joacă un rol imens în comerţul electronic. Dimpotrivă, potrivit lui Meola, în loc de a folosi aceste butoane cumpără, „cumpărătorii mileniali folosesc Facebook, Twitter şi le place să caute produse înainte de a le cumpăra”, 40% dintre consumatorii globali cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani folosind social media ca să caute produse. Şi 30% din populaţia generală foloseşte aceste platforme pentru a căuta produse înainte de a le cumpăra. În primele trimestre din 2014 și 2015, „social media şi-a crescut cota sa de recomandări de comerţ electronic cu aproape 200%”. Acest lucru înseamnă că, chiar și în cazul în care cumpărătorii nu folosesc „butoanele cumpără” și fac achiziţii direct prin intermediul acestor platforme de social media, ei încă răspund la anunţurile plasate acolo şi sunt redirecţionaţi către siteurile comerciale.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *