18 ani de experienta la varf in vanzari directe. Interviu cu Srdjan Mijuskovic, Presedinte si Cofondator al companiei Galerie de Beaute Paris

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Pentru cei care ne cunosc mai puțin, MLM News împlinește pe 21 mai 2013 un an. Este  o onoare pentru noi ca, în pragul aniversării primului an de activitate, să vă oferim o întâlnire de excepție. Este vorba despre un interviu cu Srdjan Mijuskovic, Președinte și Cofondator al companiei Galerie de Beaute Paris. CV-ul său este impresionant  și menționăm funcțiile ocupate începând din 1995 în mari companii de vânzări directe: manager general Zepter România, Senior Vice President, Central and Eastern Europe – AVON, Senior Vice President of Global Sales – AVON sau președintele Asociației Companiilor de Vânzări Directe din România (ACVD). Experiența sa de 18 ani în top managementul unor coloși ai vânzărilor directe vă recomandă, mult mai bine decât am putea-o face noi, materialul de mai jos:

MLM News: Cum se vede lumea MLM din poziția de fondator? Ce e diferit față de perspectiva oferită de poziția de manager general sau de cea de Senior Vice President of Global Sales?

Srdjan Mijuskovic, Președinte și Cofondator al companiei Galerie de Beaute Paris: Lumea vânzărilor directe este mereu plină de oportunități și de energie pozitivă, indiferent de postura în care te afli. Fiind în postura de a oferi oamenilor oportunități de a-și îmbunătăți viața, de a experimenta produse bune, te face întotdeauna să te simți bine.

Ca fondator, întotdeauna ești în situația de a nu face compromisuri, esti propriul tău arbitru. Ai avantajul că poți să îți alegi modelul de business preferat și modelul de compensare care îți place cel mai mult și poți să oferi exact exact brandul și produsul pe care ți-l dorești. Este un sentiment grozav, dar și o responsabilitate imensă.

MLM News: Care este povestea Galerie de Beaute Paris? Cum a pornit totul? Ați dorit o nouă provocare? Ați simțit că puteți oferi mai mult, ceva diferit, dat fiind experiența dvs. în domeniu?

Srdjan Mijuskovic: Am doi parteneri alături de mine în această aventură. Ambii sunt lideri de talie mondială în aria lor de expertiză, și anume Marketing și Financiar.

Noi spunem: “Meriți tot ce este mai bun, meriți mai mult”.

În primul rând credem că există un public pe piața din România care merită dreptul de a  alege. Știu ce este mai bun pentru ei și își doresc lucrul acesta. Lor le oferim cele mai bune branduri la prețuri corecte.

În al doilea rând, credem că vânzările directe le oferă oamenilor de succes modul corect de câștig. Modelul nostru “Power of 3” este construit pentru a conduce către succes și recompensează pe măsură.

MLM News: Nu putem să nu vă întrebăm de ce România? Sigur că suntem mândri că ați decis să porniți de aici, dar de ce nu… Rusia, spre exemplu? Știm că este o mare consumatoare de cosmetică de lux. Are legătură decizia dvs. și cu faptul că este o piață în care ați petrecut mai mult timp? Chiar vrem să vă facem un compliment în acest punct al discuției: vorbiți foarte bine în română, iar româna nu este o limbă ușoară.

Srdjan Mijuskovic: România este foarte specială pentru mine pentru că mi-am petrecut o perioadă lungă din viață aici și am fondat cu succes câteva companii.

Mi-a făcut plăcere să trăiesc aici și, prin munca mea, să pot îmbunătăți viața oamenilor. Dealtfel soția mea este româncă, împreună avem doi copii minunați.

În legătură cu Rusia, am văzut câteva companii internaționale de vânzări directe care au pătruns pe piața din Rusia și după câțiva ani au decis să plece. Este o piață extrem de complexă și dificilă. Planul nostru este să construim un business de succes pe câteva piețe din Europa Centrală și abia apoi vom hotărî următorii pași.

MLM News: Aveți și un sistem de training pentru distribuitorii Galerie de Beaute Paris?

Srdjan Mijuskovic: Trainingul este doar o parte din modelul nostru suport de integrare, pe care îl numim “Business with Heart”.

Foarte des oamenii uită că este mult mai ușor să atragi un consultant nou decât să îl păstrezi pe cel existent în echipă.

Știm că loialitatea se construiește prin demonstrații de atenție și sprijin. Aceasta este o parte importantă a modelului nostru de business.

MLM News: Aveți în vedere și strategii de marketing dedicate canalelor social media, care să vină în sprijinul distribuitorilor?

Srdjan Mijuskovic: Canalele Social Media sunt o parte importantă din modelul nostru “Business with Heart”. Sunt câteva activități speciale la care ne-am gândit, dar nu o să dezvalui mai multe, o să îi las pe consilierii noștri să fie plăcut surprinși.

MLM News: Care vi se pare elementul cel mai important într-un MLM? Care credeți că este cheia succesului pentru o companie MLM?

Srdjan Mijuskovic: ÎNCREDEREA. Vânzările directe de succes se bazează pe încredere: încrederea consumatorilor în brand și încrederea consultanților în companie.

MÂNDRIE. Dacă un consilier nu este mândru de companie și de produsele pe care le recomandă și le vinde, nu va rămâne mult timp alături de companie.

MLM News: Mulți oameni spun că e simplu să înființezi o companie MLM, găsești un produs bun, pui pe hârtie un plan de compensare și… gata. Ce scapă aceștia din vedere, pentru că ține de munca din spate, care nu se vede?

Srdjan Mijuskovic: Nu cred că este ușor să găsești cel mai bun produs. Chiar mai mult, să gasești produsul nu este suficient. Clienții sunt în căutare de branduri. Branduri pe care să le iubească, în care să aibă încredere și cu care să se mândrească. Clienții și consilierii vor și au nevoie să fie inspirați de brand pentru a rămâne într-o relație de lungă durată și  trebuie să se simtă bine când recomandă produsul. Consilierii noștri folosesc, recomandă și vând cu mândrie produsele selecționate de Galerie de Beaute Paris.

Acest lucru nu este foarte ușor, brandurile pe care noi le-am selectat și pe care continuăm să le alegem au o poziționare foarte bună, reprezintă valorile în care se regăsesc clienții noștri.

Fie că vorbim despre uleiurile esențiale, 100 pure de la Kiotis, sau despre produsele de înfrumusețare a locuinței Stanhome care au fost gândite să fie prietenoase cu mediul, primim reacții pozitive, oamenii sunt încântați că le folosesc și le recomandă mai departe.

Aceasta pentru că în cazul Kiotis și Stanhome vorbim despre branduri de renume!

Tocmai de aceea a fost așa de important pentru noi să traducem misiunea noastră într-o frază simplă și ușor de înțeles: ”Meriți mai mult, meriți tot ce este mai bun!”. Acest moto este principiul nostru călăuzitor în selectarea brandurilor și în dezvoltarea celui mai bun model de vânzare și compensare.

MLM News: Vorbiți cu multă pasiune despre network marketing. Ce apreciați cel mai mult la acest sistem? Ce ați puncta dacă ar fi să recomandați domeniul de network marketing?

Srdjan Mijuskovic: Ce îmi place cel mai mult este că vânzările directe le oferă oportunitatea oamenilor serioși, muncitori să aibă succes, pe care altfel nu ar avea cum să îl obțină.

Vânzările directe, dacă sunt făcute corect, au un rol social pozitiv prin educarea oamenilor și îndrumarea către o viață de succes. Partea aceasta din businessul nostru ar trebui povestită mai des, cu o voce mai ridicată. Cred că ar trebui să fim mândri de asta ca și industrie.

MLM News: Care sunt lucrurile care credeți că afectează imaginea MLM-ului în general în România? Cum vi se pare imaginea MLM-ului în România, comparativ cu alte țări din Europa?

Srdjan Mijuskovic: Unul dintre motivele pentru care am pornit din România este că gradul de acceptare este mare și imaginea vânzărilor directe bună. Sunt câteva comapanii de vânzări directe foare bune pe piața din România.

Din experiența mea, cel mai mare impact negativ este creat de oamenii care promit câștiguri rapide și nerealiste. Dar acest lucru nu este specific României, ci este prezent pretutindeni.

MLM News: Unul din lucrurile care îi sunt reproșate acestui domeniu este că rata de reușită este relativ mică. Dvs. ați cunoscut mulți lideri MLM. Ce au diferit mlm-iștii de succes? Sau, reformulând, ce calități trebuie să aibă o persoană ca să avanseze la nivelurile superioare ale unui plan de carieră MLM?

Srdjan Mijuskovic: Rata de succes este un subiect interesat. Care este, de exemplu, rata de succes în  industria turismului? Câți oameni eșuează înainte ca unul să aibă succes?

Problema nu este rata succesului. Problemele sunt uneori așteptările nerealist de mari create prin comportamentul neetic al oamenilor.

Ce îți aduce succesul? Teoria managementului spune că sunt 5 pași către succes:

1. Stabilirea unui scop

2. Elaborarea planului

3. Aplicarea planului

4. Ține-te de plan

5. Atinge-ți scopul.

I-am întrebat foarte des pe oameni ce pas este cel mai important pentru ei și am auzit multe variante de răspuns.

Din ceea ce am văzut în ultimii 18 ani, cei mai de succes oameni sunt cei care realizează toți cei 5 pași, dar care sunt mai buni decât alții la îndeplinirea pasului numărul 4, “Ține-te de plan”.

Persistence is the staff Winners are made of.

În final vreau să mulțumesc MLM News pentru acest interviu. Aveți o misiune foarte importantă pentru industria noastră și, din ce am văzut pe site-ul vostru, o faceți foarte bine.

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar