10 moduri in care a evoluat experienta de a cumpara

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

De ani de zile, experiența cumpărăturilor însemna alegerea de către consumator a unui bun tangibil de pe un raft și achitarea lui la un casier la ieșirea din magazin. De-a lungul anilor, singura parte care s-a schimbat într-adevăr la acest proces a fost metoda de plată. Dar acum, experiența consumatorului conține un aflux de noi tehnologii, care transformă nu numai vânzarea și plata, dar, de asemenea, întreaga experiență de a face cumpărături.

Comercianții și operatorii de plați sunt în proces de a redefini această lume nouă. Noile tehnologii, cum ar fi smartphone-urile, dar și tendințele generale, cum ar fi creșterea de e-commerce, sunt la conducere în această revoluție. În cele din urmă, aceste schimbări vor asigura o experiență mai captivantă, personalizată și de coeziune cu brand-ul. În plus, tehnologia va oferi noi modalități de a captura, măsura și înțelege comportamentul consumatorilor, care până acum a fost doar un vis al celor de la marketing.

În cele din urmă, există potențialul pentru ca aceste modificări să schimbe drastic modul în care oamenii plătesc fizic pentru un bun sau serviciu.

Iată 10 moduri în care a evoluat experiența de plată a consumatorului în ultimul timp:

  1. Telefoanele mobile și tabletele înlocuiesc acum din ce în ce mai mult, prin evidenţa şi plaţi electronice, voluminoasele registre care se găseau adesea în punctele de vânzare comerciale. Piața este în creștere rapidă în SUA, start-up care a popularizat conceptul de „dongle”, care permite unui device (smartphone sau tabletă) să accepte plata cu cardul.
  2. Acum, în loc de a da unui funcționar un cec sau cash sau chiar un card de plastic la ghișeu pentru a face plata, tranzacția poate fi executată în întregime prin intermediul telefonului mobil. Consumatorii deținători ai unui telefon mobil cu funcţie NFC (Near Field Communication), pot plăti prin intermediul unui terminal POS, realizând tranzacţia prin comunicaţie fără fir sau prin scanarea unui cod QR.
  3. Pe parcursul anului trecut, PayPal, divizia de e-plată a eBay Inc, a început să ofere o metodă alternativă de plată, care nu necesită un portofel sau smartphone – să nu mai vorbim de unul echipat cu tehnologie NFC. Consumatorii pot finanța achiziții din contul lor de PayPal pur și simplu tastându-și numărul de telefon și PIN-ul la terminalul POS.
  4. Dispozitivele mobile scan-as-you-go sunt pasul logic imediat urmaător, cumpărătorii putând scana literalmente produsele când le ridică de pe raft și apoi merg la o ieșire automată pentru a încărca factura sau îi dau dispozitivul unui casier pentru a plăti.
  5. În acest scenariu, un consumator scanează bunurile prin intermediul unui cititor de coduri de bare de pe smartphone-ul lor, în loc de un dispozitiv al magazinului. Odată ce consumatorul a terminat selectarea produselor, el va trece telefonul peste un receptor de la casă pentru a plăti.
  6. Tag-uri RFID, care se bazează pe tehnologia reflexiilor semnalelor radio, pot fi folosite pentru a urmări elementele individuale printr-un lanț de aprovizionare. O posibilă utilizare ar fi un senzor RFID atașat la un coș de cumpărături ar detecta în mod automat produsele pe parcursul introducerii lor în coș.
  7. La retaileri precum Nordstrom, Apple și Home Depot, dispozitive mobile POS încep încet să completeze, și chiar să înlocuiască terminalele POS tradiționale. Angajații  “înarmați” cu aceste dispozitive mobile POS, pot accepta plăți cu cardul oriunde în magazin. Dispozitivele sunt un iPod Touch modificat cu un scanner de mărfuri și un POS, care permit angajaților să verifice consumatorii oriunde în magazin.
  8. Comercianții cu amănuntul au folosit tehnologia pentru a crea magazine virtuale în locații extrem de aglomerate, cum ar fi mall-uri, aeroporturi, săli de cinema și stații de autobuz, prin utilizarea de postere care să afișeze articolele disponibile pentru vânzare și codul QR respectiv. Cumpărătorii scanează codurile QR asociate cu produsele dorite și apoi plătește și stabilește termenul de livrare prin intermediul aplicației telefonului mobil.
  9. Tehnologia permite consumatorilor să treacă înaintea cozii, prin a pre-comanda orice, de la prânz până la bilete la film.
  10. Comercianții cu amănuntul folosesc, de asemenea, reduceri bazate pe locație pentru a iniția vânzări în timp ce consumatorul este pe drum. De exemplu, site-ul de socializare bazat pe locație, Foursquare, a semnat acorduri cu Visa, MasterCard și American Express. Acest parteneriat urmărește să recompenseze persoanele cu oferte, dacă intră într-o locație participantă.

Sursa: Blog.euromonitor.com

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *