2012-11-17 09.33.43

1, 2, 3… câți? – editorial de Constantin D. Pavel

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 4,57 out of 5)
Se încarcă...

2012-11-17 09.33.43– Câți oameni trebuie să înscriu la mine în rețea?

Ne lovim adesea de această întrebare, care vine aproape întotdeauna după înscriere, din partea oamenilor noi. Iar răspunsul care ni se pare firesc să-l dăm este:

– Cât mai mulți!

La o privire mai atentă, însă, vom constata că acest prim răspuns indică o gândire aidoma pescarului obișnuit să folosească metoda ”la bici”; dă cu undița în gârlă ca cu biciul, sperând să se agațe ceva în ea. Și, de obicei, acest gen de pescari cam pierd timpul de pomană pe baltă și rămân cu burta goală. Istoriile pe care le îndrugă unii dintre ei, cum că au prins în acest mod peștele cel mare, se dovedesc a fi, dacă-i iei mai în amănunt la întrebări, doar simple povești pescărești. Nimeni nu prinde peștele cel mare la nimereală. Și dacă, printr-o șansă la un milion, se întâmplă totuși minunea, e doar… o șansă la un milion.

Drept pentru care, răspunsul real pe care ar trebui să îl oferim la această întrebare este:

– Dacă vrei bani repede, unul pe săptămână. Dacă vrei prosperitate pentru tot restul vieții, unul pe lună.

Să detaliem un pic cele două răspunsuri, pentru a identifica pe ce anume se sprijină ele. Căci orice lucru are o sămânță din care va crește doar ceea ce e menit să crească din ea – și nimic altceva.

Dacă vrem bani repede dintr-o afacere de multi level marketing e necesar să înscriem mai mulți oameni în sistem. Însă nu atât de mulți încât să ne simțim copleșiți și să-i lăsăm de izbeliște după doar câteva zile. De altfel, cea mai întâlnită cauză a eșecului în network marketing – după ne-educarea oamenilor – este lipsa de interes față de noii parteneri arătată la scurt timp după ce sunt înscriși. E logic să nu ai vreme să te ocupi de ei, dacă tu doar ții prezentări pentru a înscrie alții noi. E-adevărat că există unii care sunt în stare să stea pe lângă tine și să învețe din mers, dar aceștia sunt foarte puțini și nu vor atinge niciodată masa critică pentru a-ți propulsa businessul pe pilot automat. Procedând astfel, ”băgând cu lopata oameni noi în afacere”, vei câștiga ceva bani de pe urma înscrierilor lor, dar în maximum 3-4 luni vei obosi și te vei stinge. Și tu și afacerea ta. Și, evident, vei da vina pe ”ei”, pe ”toți ăștia pe care i-am înscris și nu fac nimic, deși eu m-am spetit muncind să-i înscriu”.

Tocmai de aceea răspunsul la întrebarea din titlul acestui articol este ”1”. Nu 1, 2, 3…, ci ”1”, atât! Înscriind un om pe săptămână, vom avea timp, 7 zile, să stăm lângă el și să îl învățăm bazele activității de networker, vom putea lega în mod real o relație și ne vom oferi unul altuia șansa de a interacționa la nivel sufletesc, nu doar mental. Vom ajunge să ne cunoaștem ca oameni, nu ca sponsor și ucenic într-ale MLM-ului. E drept, o săptămână nu este de ajuns, dar dacă sistemul educațional al companiei și/sau al liderului de echipă e bine pus la punct, atunci noul partener va avea ocazia să îl acceseze și să reziste în afacere până se integrează în mecanismul numit organizație de multi level marketing. Dacă nu, în câteva luni se va stinge…

Înscriind un om pe lună vom face, cu adevărat, avere. Și chiar dacă ritmul acesta pare neproductiv la o primă privire, trebuie să știi că afacerile care durează, pe așa ceva se bazează.

E ca în povestea tablei de șah cu boabele de orez. Pui un bob în prima căsuță, urmând ca numărul de boabe să se dubleze la fiecare căsuță. În a doua vor fi două boabe, în a treia vor fi patru, în a patra vor fi opt, în a cincea vor fi șaisprezece… iar în a cincizecea vor fi… 562.949.953.421.312 boabe (doar atât a putut să-mi afișeze calculatorul meu); oricum, zicala spune că în a șaizecișipatra căsuță – câte are o tablă de șah – numărul de boabe de orez vor fi suficiente pentru a hrăni întreaga populație a globului pământesc vreme de zeci de ani!

Ideea care produce bogăție autentică într-un sistem de network marketing este că ritmul de un om pe lună este îndestulător pentru a clădi un imperiu financiar în mai puțin de 64 de luni. Cu trei condiții, însă: să ai răbdare, să muncești și să iubești oamenii!

Cheia succesului în orice afacere, dar mai ales în MLM, este să iubești oamenii, să îți fie drag de ei mai mult decât îți e drag de propriu-ți buzunar, să îi iubești, uneori, mai mult decât te iubești pe tine însuți!

Restul… e doar educație.

Și pentru a face lumină și aici, vom spune că marile organizații cresc cu adevărat nu atunci când învață, ci atunci când se educă. Sunt mulți cei care citesc, ascultă CD-uri, merg la cursuri și traininguri de tot felul; aceștia sunt oameni informați, sunt oameni care știu, sunt oameni învățați; învățați și săraci, în marea lor majoritate.

Pentru a ajunge la nivelul de oameni educați, e nevoie să ia toate informațiile aflate din cărți, CD-uri, cursuri și traininguri și… să le aplice! Abia atunci a ști se va transforma în a cunoaște. Iar Cunoașterea înseamnă Bogăție!

Înscriind un om pe lună, îl putem instrui cum se cuvine, îl putem include în cercul celor ce cunosc, îl vom ține lângă noi și ne vom duce lângă el zi de zi, pentru a-l sprijini în mod real să-și transforme învățătura în bogăție. Iar din momentul în care el va cunoaște cine este, ce este și ce poate înfăptui în viețile altor oameni, nivelul ridicat de conștiință și responsabilitate personală îl va împinge din interior să facă acțiunile necesare în exterior, pentru a produce prosperitate.

Atunci – și numai atunci – rețeaua noastră va crește în mod natural, se va dezvolta (în adevăratul sens al cuvântului) și va produce plus-valoare în viețile oamenilor, devenind un activ financiar pentru tot restul vieții noastre.

În concluzie, 1, 2, 3… câți?

Ai răspunsul acum.

Acționează!

Autor: Constantin D. Pavel

Fondator SELF COACH SYSTEMS

 

Iti place articolul? Da-i Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

NEWSLETTER
* = câmp necesar